ZTools در زیبراش

مهمترین مجموعه ابزاری در نرم افزار زیبراش

در تمام نرم افزار های سه بعدی مجموعه دستوراتی جهت خلق یک آبجکت و یا حجم وجود دارد نرم افزار زیبراش نیز از این امر مستثنی نیست، و مجموعه دستورات بیشماری را در خود جای داده است که به کاربر کمک می کند تا همانند یک هنرمند مجسمه ساز حجم خود را حجاری نماید و ریزترین جزئیات را بر روی آبجکت ایجاد کند.

ztools در زیبراش مجموعه از ابزار هایی را در اختیار دارد که هر یک اثر ویرایش و یا خلق در محیط زیبراش  را ایجاد می نماید.

ZTools

بیان مفاهیم ابزار ztools

ztools در زیبراش به مجموعه ابزار و عناصری جهت رسم و تصویرگری در محیط زیبراش گفته می شود که تمامی این ابزار ها متدی را جهت اضافه نمودن یک PIXOL به canvas  نرم افزار یا ویرایش PIXOL های موجود محیا می نمایند به محض فعال نمودن یکی از این عناصر و ابزارهای مثل Sphere3D primitive می توانید با درگ نمودن در صفه ترسیم طرحی را در canvas  خلق نمایید.

البته این موضوع را به یاد داشته باشید که برخی از این ایزار ها مثل Blur صرفا بر روی PIXOL های موجود تاثیر دارند و اثری بر روی ناحیه خالی صحنه نخواهند داشت با تکرار نمودن این فرامین به نمونه Sphere3D primitive و درگ کردن هر باره بر روی canvas  صرفا همان خلق کره تکرار می گردد.

پس از رها نمودن کرسر موس یا قلم نوری آخرین فرمی که خلق نمودین در انتظار انجام مرحله بعدی از سوی شما خواهد بود

ما این امکان را خواهیم داشت که پس از ترسیم شی را Move, Scale, Rotate نماییم یا با سویچ نمودن به حالت Edit  ویرایش هایی را بر روی شی صورت دهیم در این شرایط ما امکان ویرایش خط مورد نظر یا حجم سه بعدی ترسیمی را در حالت ۳D mode خواهیم داشت در صورتی که ما از حالات توضیح داده شده تبعیت ننماییم و به عنوان مثال بر روی قسمت دیگری از canvas کلیک نماییم.

اخرین ترسیم ما در صفحه canvas  به صورت ثابت و دایمی خواهد شد و اگر ما سری از کره ها را به کمک ابزار Sphere3D primitive رسم نموده باشیم امکان ویرایش و دسترسی سه بعدی و حتی انتخاب این کره ها را نخواهیم داشت و در این شرایط آنها تبدیل به بخشی از تصویر گری ما خواهند شد و در صفحه به عنوان یک ۲٫۵D pixols در نظر گرفته می شوند.

این یکپارچه شدن احجام سه بعدی با canvas  هم شامل حجم هایی خواهد شد که در زیبراش مادل شده اند و هم اشیایی که از نرم افزار های دیگر به داخل زیبراش انتقال یافته اند در صورت نیاز به ویرایش سه بعدی اشیا کافیست که بعد خلق شی سریعا به حالت Edit mode سو یچ نمایید اینجاست که ما طیف وسی از ۳D sculpting and painting tools دسترسی خواهیم داشت حالا اگر به شکل تصادفی گزینه  Edit mode  خاموش شد جای نگرانی نیست همچنان شی رسم شده در داخل بخش  Tool palette وجود دارد،

که ما می توانیم با ایجاد یک canvas  خالی مجددا این حجم را وارد صفحه و به Edit mode سویچ و سپس کار را بر روی فرم سه بعدی ادامه دهیم البته استفاده از کلید Ctrl+Z و undo نمودن نیز یکی از راه های دسترسی مبه آخرین فرم رسم شده می باشد.

یکی از راه های دسترسی به شی به صورت مجدد و نگه داشتن فرم فعلی ابجکت به شکل فعلی استفاده از منوی  Transform > Snapshot button با انتخاب این گزینه از فرم فعلی شی یک تصویر لحظه ای تهیه خواهد و امکان انتقال این تصویر را در هر قسمتی از canvas  خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *