PDPLAYER و دنیای انیمیشن

چقدر از انیمیشن می دانید ؟

در انیمیشن تقریبا هر چیزی را می توان به زندگی تبدیل کرد و با شخصیت، شاخه ها، خاک رس، نقاشی ها، اشیاء، مش های کامپیوتری، و البته هر چیزی در جهان، انیمیشن امکان پذیر است.
انیمیشن یکی از پر مخاطب ترین رشته های کامپیوتری است، انیمیشن توهم حرکت است که از کنار هم قرار گرفتن سریع مجموعه ای از تصاویر پدید می آید،  فردی که انیمیشن را ایجاد می کند، انیماتور نامیده می شود. او از فناوری های کامپیوتری مختلف برای ضبط تصاویر ساکن استفاده می کند.

انیمیشن ها با تکنیک های متفاوتی ساخته می شوند:

1-انیمیشن سنتی (animation cel) یا انیمیشن دست کشیده شده

۲-توقف حرکت انیمیشن Clammation  و Cut-outs

۳-حرکت گرافیک (تایپوگرافی، آرم متحرک)

۴-انیمیشن کامپیوتری

انیمیشن کامپیوتری در بین نرم افزار انیمیشن سازی تری دی مکس همیشه در پروژه های ساده تا حرفه ای ترین کار ها مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. برای کار در  دسته انیمیشن کامپیوتری نیاز دارید تا اطلاعات عمومی و تخصصی خود را در این بخش افزایش دهید . ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما با یکی از فرمت های های ذخیره سازی جهت بازیابی فایل ها آشنا کنیم.

Pdplayer چیست؟

زمانی که در نرم افزاری مانند تری دی مکس یک آبجکت را انیمیت می کنید با فرمت های متفاوت مانند فرمت های ویدئویی avi و یا  Hdr  قابلیت ذخیره سازی را در اختیار کاربر قرار می دهد اما با توجه به تعداد فریم هایی که در هر انیمیت وجود دارد زمان رندرینگ نیز کاهش ویا افزایش می باید و اگر در این میان به هر دلیلی روند رندرینگ انیمیت قطع گردد نرم افزار قادر نیست که فایل های رندر شده با فرمتی مانند avi   را بازگردانی نماید وذخیره سازی نیز لغو می شود و کاری از دست کاربر بر نمی آید.

مشاهده  فرمت OpenEXR چیست؟

در این میان کمپانی Chaos Group این مشکل را برطرف نمود و با ارائه فرمت pdplayer  مسئله از دست رفتن فایل های رندرینگ در زمان لغو عملیات رندر را  از بین بردند، از طریق این امکان می توان تمام فایل ها را به هم متصل کنیم و تبدیل به فرمتی قابل پخش نماییم.

دراصل  Pdplayer  برای سریع و موثر بارگذاری نمودن فایل های متوالی تصویر جهت تبدیل شدن به یک فایل ویدئویی طراحی گردیده شده است.

نکته :

از جمله توانایی های قدرتمند PDplayer توانایی Timeline  لایه ای را دارا می باشد در حقیقت هر تصویر و یا کلیپی در PD player در داخل یک لایه قرار می گیرد.

جهت اضافه نمودن فایل های تصویری متوالی (sequence) می توانید از مسیر زیر استفاده نمایید:

File > Add Layer  یا فشار کلید  Ctrl + Lکه سبب باز شدن پنجره ای برای انتخاب نمودن فایل می شود در صورتی فایل تصویری انتخابی دارای توالی عددی باشد نرم افزار به صورت خودکار تمامی تصویر متوالی را به شکل منظم و منطبق بر اعداد نام گذاری شده در داخل نرم افزار و در درون لایه شایسته ای بار گذاری می نماید

برای وارد نمودن یک تک فایل می توانید از گزینه Add as single image  استفاده نمایید در صورتی این گزینه غیر فعال بود به این معاناست PDplayere به این جمع بندی رسیده که این تصویر یک بخش از تصاویر متوالی (sequence) نیست

برای قرار گیری تصاویر وارد شده بعد از لایه ای جاری فعال در PDPlayer بایستی بر روی گزینه  Position after current layer کلیک نمود

مشاهده  پلاگین وی ری چیست؟

اگر بنای بر وارد نمودن یک تصویر متوالی استریو اسکوپ باشد (که به گونه ای از تصاویر گفته می شود که از دو زاویه از آنها تصویر برداری می شود) می توان بر روی Add other stereo view زده و زاویه مناسب دیگر نیز به صورت خودکار به نرم افزار اضافه می گردد به عنوان نمونه اگر شما تصویر سمت راست را وارد با نام Right بارگذاری نمایید در فریم بعدی تصویر سمت چپ با نام Left به صورت خودکار وارد نرم افزار می گردد و PDPlayer نام های فایل ها را تحلیل و سپس از آنها برای لود نمودن داده های متوالی تصویری استفاده می نماید.کار نمودن با لایه ها نیز به بسیار ساده می باشد به این شکل  با گرفتن کلید CTRL و Shift می توان گروهی از لایه ها را بلوکه و به انتخاب اضافه نمود.

لایه ها را می توان برا اساس Group ID نیز انتخاب نمود که به شماره کنار هر لایه اصطلاحا Group ID گفته می شود، وقتی شما یک تصویر همراه با آلفا را وارد می نمایید آلفا را به صورت Premultiplied Mask به لایه اضافه می نماید که می توان با مراجعه  Blending Panel تغییراتی را در تنظیمات آلفا بر روی تصویر ایجاد نمایید.

با درگ (Drag  ) نمودن امکان جابجایی هر لایه وجود دارد برای جابه جایی لایه های در مسیر تایم لاین نیز می توان با گرفتن کلید Shift این کار را صورت داد.

برای ذخیره فایل های باز شده چند راه وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

File > Save Compositions As… – کل لایه های کامپوزیت شده را ذخیره می نماید در قالب یک فایل pdpcomp

File > Save Screen As… – از تصویر موجود در پنجره PDplayer  عکسی می گیرد

File > Save Frame As از فریم جاری یک تصویر می گیرد

File > Save Mask As Image… –  از نتیجه ماسکه تصویر یک خروجی می گیرد

File > Save Layer As… – لایه جاری را در قالب دو فرمت ویدویی AVI و MOVذخیره می نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.