IPR در وی ری چیست ؟

در این مقاله قصد بر توضیح پیرامون  Interactive Production Rendering یا به اختصار IPR در وی ری  را داریم که برای درک بهتر این شیوه رندرینگ لازم به مقایسه کوچکی با V-Ray RT می باشد در صورت نیاز شما کاربران محترم به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون V-Ray RT می توانید به مقاله V-Ray RT مراجعه نمایید.

در صورتی که می خواهید درباره Vray RT اطلاعات بیشتری کسب کنید کلیک نمایید.

IPR در وی ری امکان رندرینگ تعاملی و یا به اصطلاح interactive را برای V-Ray Advمحیا می نماید، البته IPR در وی ری  و V-Ray RT هر دو به صورت interactive  و در لحظه عمل رندرینگ را انجام می دهند ولی IPR دارای تفاوت هایی می باشد که در ادامه خدمت شما خوانندگان محترم بیان می گردد:

۱-اولین تفاوت V-Ray RT این است که RT صرفا تنظیمات و قابلیت های خودش را رندر می نماید ولی IPR در وی ری از تمامی توانایی ها و ابزار های V-Ray Adv پشتیبانی می نماید

۲-دومین تفاوت این است که V-Ray RT ترجمه و یا خروجی از صحنه برای انجین رندرر و سخت افزار مورد استفاده V-Ray RT تهیه می کند در صورتی که IPR توانایی رندر مستقیم صحنه را دارا می باشد البته همراه با گزینه هایی که امکان سرعت در رندر را بیشتر می نمایند.

این تنظیمات را می توان درون VFB در بخش Settings در داخل Render Setup window در قسمت  IPR options rollout   یافت ،در حال حاضر (زمان نگارش مقاله) تنها راه دسترسی به IPR از طریق VFB  می باشد.

مشاهده  تری دی مکس چیست ؟

برای استفاده از IPR در وی ری بایستی مطئن شویم که از قسمت Production render engine  گزینه V-Ray Advانتخاب شده باشد برای باز نمودن VFB از گزینه Show Last VFB استفاده می نماییم.

با انتخاب  Start interactive rendering  می توان  IPR رندرینگ را فعال نمود و در حین انجام رندرینگ امکان ایجاد تغییرات در فایل صحنه نیز وجود خواهد داشت که به محض اعمال این تغییرات تنظیمات یاد شده در VFB به صورت خودکار به روز گشته و رندر می گردد.

به کمک کلید Stop rendering  می توان رندرینگ را متوقف نمود و سپس با انتخاب گزینه Start interactive rendering از نوع رندر را آغاز و IPR و همچنین VFB را از اطلاعات قبلی خالی یا به اصطلاح Restart  مینماییم

در داخل پارامتر های IPR دو گزینه موجود می باشد که با انتخاب Fit resolution to VFB ابعاد رندر وابستگی به سایز VFB خواهد داشد که با تغییر دادن طول و یاعرض VFB امکان تعیین ابعاد رندرینگ وجود خواهد داشت و این تغییرات نیز در لحظه به روز خواهد شد در صورتی که این گزینه غیر فعال باشد ابعاد تصویر بر اساس تنظیمات Common tab صورت خواهد پذیرفت

ضمنا در صورتی که شما  Region Render area در کادر VFB رسم نمایید در محل رسم در لحظه تغییرات و محل کادر را به روز خواهد نمود.

گزینه دوم فرمان Force progressive sampling می باشد که با فعال نمودن این چک باکس همیشه جهت سمپلینگ از  progressive sampling استفاده می گردد در صورتی که اگر این گزینهغیر فعال باشد هر نوع سمپلینگی که ما از بخش  Image sampler (Antialiasing) rollout انتخاب نموده باشیم به عنوان متد سمپلینگ مورد استفاده واقع می گردد

مشاهده  PDPLAYER چیست؟

اگر ما  V-Ray RT را  به عنوان Production renderer انتخاب نموده باشیم ActiveShade در عوض از شیوه V-Ray IPR جهت رندرینگ استفاده می کند

1 نظر در مورد “IPR در وی ری

  1. مهدی سیف گفت:

    بسیار عالی و اموزنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *