canvas در زیبراش

Zbrush را نمی توان یک نرم افزار کاملا مشابه به نرم افزار های سه بعدی دیگر فرض نمود به این علت که فاقد یک فضای سه بعدی می باشد و نیز از عناصر دو بعدی استفاده می نماید در حقیقت زیبراش دارای canvas document می باشد که فضایی ۲٫۵D است و  می توان از آن برای ترسیم اشیای سه بعدی نیز استفاده نمود.

canvas doc

نحوه عملکرد Canvas Document

مهمترین بخش ساختاری نرم افزار زیبراش

Zbrush را نمی توان یک نرم افزار کاملا مشابه به نرم افزار های سه بعدی دیگر فرض نمود به این علت که فاقد یک فضای سه بعدی می باشد و نیز از عناصر دو بعدی استفاده می نماید در حقیقت زیبراش دارای canvas document می باشد که ۲٫۵D که می توان از آن برای ترسیم اشیای سه بعدی نیز استفاده نمود.

در حقیقت بسیاری از توانایی ها و ویژگی های منحصر به فرد زیبراش به این علت می باشد که به جای یک فضای کاملا سه بعدی از یک بوم فعال و با عمق استفاده می کند

ابزار های  Zoom controls در زیبراش با تغییر ابعاد و سایز pixol ها امکان نزدیک شدن و یا دوری را به صفحه محیا می نمایند که در صورتی که شما به قدر کافی زوم نمایید هرکدام از PIXOL ها را می توانید به صورت واحد مشاهده نمایید این رفتار زیبراش دقیقا مشابهت دارد با عملکرد نرم افزار های ویرایش گر تصویر مثل فتوشاپ.

زمانی که ما بر روی حجم سه بعدی یا همان ۳d model  در حالت Edit mode کار می نماییم و تصیمیم به زوم می گیریم در حقیقت این بار در محیط canvas در زیبراش از zoom canvas استفاده نمی کنیم بلکه در حال Scale  کردن شی مذکور خواهیم بود که این Scale  یا تغییر سایز سبب افزایش ابعاد شی و نزدیک شدن Object به کادر نمایش خواهد شد.

مشاهده  pixols در زیبراش چیست ؟

این به پدیده به کاربر احساس نزدیک شدن شی یا همان zoom را متبادر می نماید ضمن اینکه این سازوکار zoom باعث از بین نرفتن کیفیت نمایشی شی و پایدار ماندن وضوح شی خواهد شد.

نکته مهم قابل ذکر این است که این تغییر سایز و یا Scale  در canvas بر روی ابعاد اصلی و حقیقی شی تاثیری نخواهد داشت و صرفا برای نمایش شی در canvas در زیبراش موثر واقع می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *