مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
سطح مقاله : متوسط

مقدمه :

World-Space Modifiersها در زمینه ی تنوع میزان اندکی از تغییردهنده‌های تری دی مکس را به خود اختصاص داده اند، اما تاثیرات بسیار گسترده ای بر پروژه ی شما خواهند داشت به منظور آشنایی شما با این دسته از مادیفایر ها آموزش Using World-Space Modifiers در تری دی مکس بر روی وبسایت مرکز ملی کامپیوتر گرافیک ایران قرارگرفته است.

در پایان با استفاده از مهارت کسب شده از این آموزش قادر به مدلسازی پارچ آب کلاسیک در تری دی مکس خواهید بود.

واژه نامه‌ی World-Space-Modifiers

  • Grid فرم گرافیکی و مشبک که در وسط نمای اصلی تری دی مکس جهت تسهیل در امر مدلسازی قرار دارد.
  • Coordinate System معرف دستگاه مختصات مرکزی تری دی مکس می‌باشد.

ما در مرکز ملی کامپیوتر گرافیک ایران برگزارکننده تخصصی ترین دوره ی آموزش تری دی مکس هستیم که شما یکی از ورکشاپ های صد ها کلاس برگزار شده در آموزشگاه را در تصویر زیر مشاهده می فرمایید. در این پروژه 15 ساعته یک فضای معماری داخلی آشپزخانه مدرن مینیمال، از صفر تا صد در قالب 60 درس آموزش داده شده است که از World-Space Modifiers به دفعات داخل پروژه برای مدلسازی استفاده گردیده از شما دعوت می کنیم برای دیدن این آموزش ها در صورتی که با ثبت نام در آموزشگاه هنرجوی حضوری و یا غیر حضوری (آنلاین) ما هستین دیدن نمایید.

اگر هنرجوی ما نیستید و تمایل دارید تری دی مکس را به طور حرفه ای بیاموزید، برای کسب اطلاعات در رابطه با دوره آموزشی تری دی مکس به صفحه دوره آموزشی تری دی مکس در معماری مراجعه نمایید.

آشنایی با مفهوم World-Space

(World Space) دستگاه مختصات همگانی تری دی مکس است. با استفاده از مقادیر سه محور X Y Z موقعیت اشیاء درون صحنه مشخص خواهد شد، با مراجعه به Modifier List می‌توانیم انواع دسته‌های تغییردهنده ها را مشاهده کنیم، که حدود 15 درصد از مادیفایرهای درون این لیست جزء World-Space Modifiersها هستند.

همچنین (Space Warp)ها تاثیری همانند World-Spaceها بر روی آبجکت های ما خواهند گذاشت.

دو ویژگی منحصر به فردWorld-Space

  • (World Coordinate System) موجود در تری دی مکس همیشه ثابت بوده و امکان جا به جایی و تغییر آن وجود ندارد.
  • این دستگاه مختصاتی دارای سه محور X، Y و Z برای محاسبه و تعیین موقعیت هر چیزی درون فضای سه بعدی نرم افزار می‌باشد.

لطفاً توجه کنید

سه محور نام برده درون World Coordinate System که شامل X ، Y و Z می‌شوند معادل همان سه محور مختصاتی منحصر به فرد هر آبجکت با نام های U ، V و W هستند، لذا علت نام گذاری آن ها به این شکل، برای تفکیک این دو مقدار و امکان تشخیص و تمایز آن‌ها برای کاربر بوده است.

نکته ای در مورد ابزارهای Transform

موقعیت اشیاء در صحنه به کمک Transform Tools مشخص می‌شود، این ابزارها می‌توانند برای تعیین موقعیت آبجکت مورد نظر در صحنه از دو Coordinate System مختلف به نام های Object-Space و World-Space بسته به انتخاب کاربر استفاده کنند.

ویدیو زیر گویای مفهوم World-Space و ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه مختصاتی خواهد بود.

این ویدئو رایگان می باشد و بدون پرداخت هزینه با ساخت یک عضویت در سایت برای شما فعال خواهد شد!!

برای عضویت و دسترسی به این ویدئو و سایر فیلم های آموزشی رایگان، کافیست که در وب سایت ما ثبت نام نمایید.

در آموزش Using World-Space Modifiers در تری دی مکس به منظور ملموس تر شدن ویژگی های World-Space مثال هایی در ویدیو زیر جهت مشاهده قرار داده شد.

این ویدئو رایگان می باشد و بدون پرداخت هزینه با ساخت یک عضویت در سایت برای شما فعال خواهد شد!!

برای عضویت و دسترسی به این ویدئو و سایر فیلم های آموزشی رایگان، کافیست که در وب سایت ما ثبت نام نمایید.

اگر سوالی ذهنتون رو در مورد آموزش Using World-Space Modifiers در تری دی مکس مشغول کرده حتماً در کامنت ها مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

منابع مقاله:

این مقاله برداشتی از آموزش شرکت Autodesk، سازنده نرم افزار می‌باشد.
توجه نمایید شرکت سازنده به دلیل تحریم های ظالمانه، دسترسی کاربران ایرانی را به سایت خود محدود نموده است، برای مشاهده پیوند بالا نیاز به عبور از این محدودیت دارید.

آزمون درک مطلب آموزش استفاده از World-Space Modifiersدر تری دی مکس

تمامی مطالب بالا را به طور خلاصه در چهار سوال پایین مرور کنید.

برترین کاربران: آزمون درک مطلب آموزش استفاده از World-Space Modifiersدر تری دی مکس

بیشترین از 4 امتیاز
رتبه ها مشخصات وارد شده در نمره سوال نتیجه
جدول در حال بارگذاری است
بدون اطلاعات موجود

اگر تمایل دارید آموزش World-Space Modifiers در یک پروژه جهت ساخت پارچ کلاسیک مشاهده نمایید روی ویدئو زیر کلیک نمایید.

پاسخی بگذارید