مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
سطح مقاله : متوسط

آموزش تاثیر مادیفایر ها بر روی Sub-Objectها

در نظر داشته باشید که چیزی در حدود 70 درصد مدیریت شما بر روی اشیاء از طریق Sub-Objectها حاصل خواهد شد، با توجه به اهمیت زیر مجموعه‌های هر آبجکت در این مقاله آموزش تاثیر مادیفایر ها بر روی Sub-Objectها در تری دی مکس اقدام به بیان نحوه دسترسی به این زیر مجموعه‌های مدیریتی و دستورات قابل اجرا بر روی آن ها کرده ایم تا در کنار آشنایی با تفاوت های بین تغییردهنده‌ها و Editableها مسیر همواری برای دستیابی به مهارت مدیریت Sub-Objectهای هر شیء در نهایت برای خواننده‌ی این مطلب فراهم شود.

واژه نامه‌ی Sub-Object

  • Region کادریست که با استفاده از موشواره به منظور انتخاب محدوده‌ی خاصی درون صحنه ترسیم می‌گردد.
  • Transform Tools ابزارهای عمومی جهت جا به جایی، چرخش و یا تغییر مقیاس هر چیزی که انتخاب کرده باشید.

ما در مرکز ملی کامپیوتر گرافیک ایران برگزارکننده تخصصی ترین دوره ی آموزش تری دی مکس هستیم که شما یکی از ورکشاپ های صد ها کلاس برگزار شده در آموزشگاه را در تصویر زیر مشاهده می فرمایید. در این پروژه 21 ساعته یک فضای معماری داخلی ویلای مدرن مینیمال، از صفر تا صد در قالب 113 درس آموزش داده شده است که از تاثیر مادیفایر ها بر روی Sub-Objectها به دفعات داخل پروژه برای مدلسازی استفاده گردیده از شما دعوت می کنیم برای دیدن این آموزش ها در صورتی که با ثبت نام در آموزشگاه هنرجوی حضوری و یا غیر حضوری (آنلاین) ما هستین دیدن نمایید.

اگر هنرجوی ما نیستید و تمایل دارید تری دی مکس را به طور حرفه ای بیاموزید، برای کسب اطلاعات در رابطه با دوره آموزشی تری دی مکس به صفحه دوره آموزشی تری دی مکس در معماری مراجعه نمایید.

روش دسترسی به Sub-Object های یک شیء

با اختصاص یکی از مادیفایرهای Edit Mesh/Poly/Patch/Spline به شیء مورد نظر و یا تبدیل آن به یک Editable Mesh/Poly/Patch/Spline امکان دسترسی به Sub-Objectهای مختلفی از داخل Stack و Modify Panel فراهم خواهد شد.

انتخاب هر Sub-Object

با کلیک کردن روی هر Sub-Object، مورد انتخاب شده به رنگ زرد در می‌آید که نشان دهنده‌ی Select بودن آن می‌باشد.

روش دسترسی به Sub-Objectها را به همراه مثال در این ویدیو مشاهده نمایید.

این ویدئو رایگان می باشد و بدون پرداخت هزینه با ساخت یک عضویت در سایت برای شما فعال خواهد شد!!

برای عضویت و دسترسی به این ویدئو و سایر فیلم های آموزشی رایگان، کافیست که در وب سایت ما ثبت نام نمایید.

اجرای دستورات متنوع بر روی Sub-Objectها

با Sub-Object ها نیز همانند اشیاء رفتار می‌ شود، بدان معنا که می‌توان با Region باز کردن تعدادی از زیر مجموعه های آبجکت مورد نظر را انتخاب و با استفاده از Transform Tools هایی که در لیست زیر مشاهده می‌کنید اقدام به جا به جایی آن ها نمود. نشانه‌ی انتخاب بودن هر قسمت از Sub-Object های آبجکت مورد نظر قرمز رنگ بودن آن می‌باشد.

  • Move
  • Rotate
  • Scale

با انتخاب Sub-Object یک شیء امکان تخصیص آپشن های مختلف که در زیر به آن ها اشاره شده فراهم می‌شود.

  • Extrude
  • Outline
  • Insert
  • Bevel
  • Bridge
  • Flip

به منظور ملموس تر شدن مطالب آموزشی در رابطه با انواع آپشن‌های قابل اجرا بر روی Sub-Object ها ویدیو زیر را مشاهده فرمایید.

این ویدئو رایگان می باشد و بدون پرداخت هزینه با ساخت یک عضویت در سایت برای شما فعال خواهد شد!!

برای عضویت و دسترسی به این ویدئو و سایر فیلم های آموزشی رایگان، کافیست که در وب سایت ما ثبت نام نمایید.

اختصاص مادیفایر به Sub-Object ها

پس از تقسیم بندی شیء به Sub-Object، امکان تخصیص تغییردهنده‌ها به هر یک از زیر مجموعه‌های انتخابی میسر می‌شود.

مثالی ساده چگونگی تخصیص مادفایرها به Sub-Objectها را درون ویدیو زیر به تصویر کشیده است.

این ویدئو رایگان می باشد و بدون پرداخت هزینه با ساخت یک عضویت در سایت برای شما فعال خواهد شد!!

برای عضویت و دسترسی به این ویدئو و سایر فیلم های آموزشی رایگان، کافیست که در وب سایت ما ثبت نام نمایید.

تفاوت اثر مادیفایر Mesh Select و تبدیل شیء به یکی از Editable ها

در انتهای مقاله ی آموزش تاثیر مادیفایر ها بر روی Sub-Objectها در تری دی مکس لازم است که بدانید در صورت اختصاص دادن مادیفایر Mesh Select به آبجکت امکان Transform بر روی شیء وجود نخواهد داشت، به این علت که مادیفایر Mesh Select فقط Sub-Objectهای شیء را مورد انتخاب قرار می‌دهد و امکان Transform را بر آن‌ها محیا نمی‌کند.

ویدیو زیر با یک مثال تفاوت‌های بین اثر مادیفایرها و Editableها را نمایش می‌دهد.

این ویدئو رایگان می باشد و بدون پرداخت هزینه با ساخت یک عضویت در سایت برای شما فعال خواهد شد!!

برای عضویت و دسترسی به این ویدئو و سایر فیلم های آموزشی رایگان، کافیست که در وب سایت ما ثبت نام نمایید.

خوشحال می‌شیم اگه مطلب مبهمی از آموزش‌های بالا توی ذهنتون جا مونده اونو توی کامنت از ما بپرسین !!

منابع مقاله:

این مقاله برداشتی از آموزش شرکت Autodesk، سازنده نرم افزار می‌باشد.
توجه نمایید شرکت سازنده به دلیل تحریم های ظالمانه، دسترسی کاربران ایرانی را به سایت خود محدود نموده است، برای مشاهده پیوند بالا نیاز به عبور از این محدودیت دارید.

آزمون درک مطلب آموزش تاثیر مادیفایر ها بر روی Sub-Objectها در تری دی مکس

خواننده گرامی وقت آن رسیده تا میزان درک مطلب خود از این مقاله را با یک آزمون ساده آزمایش کنید.

قهرمانان : آزمون درک مطلب آموزش تاثیر مادیفایر ها بر روی Sub-Objectها در تری دی مکس

بیشترین از 4 امتیاز
رتبه ها نام وارد شده در نمره سوال نتیجه
جدول در حال بارگذاری است
بدون اطلاعات موجود

اگر تمایل دارید تاثیر مادیفایر ها بر روی Sub-Objectها در مدلسازی پارچ آب کلاسیک مشاهده نمایید روی ویدئو زیر کلیک نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.